Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


[Tenchi PBF] Moce: Najsłabsza i najsilniejsza kontra
 Rozpoczęty przez *Lorgan, 21-02-2018, 11:11

2 odpowiedzi w tym temacie
*Lorgan   #1 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3200
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Zapraszam do udziału w dyskusji połączonej z mini gierką. Oto zasady: pierwszy uczestnik (w tym wypadku ja) wskazuje postać z kanonu Tenchi PBF (bohater gracza lub NPC - byleby miał opublikowaną kartę postaci na co najmniej 2 poziomie), a następnie dobiera najsłabszą i najsilniejszą kontrę w formie mocy innych postaci. Następna osoba zgadza się lub podważa analizę poprzedniego uczestnika, podając swoje argumenty, a następnie wskazuje kolejną postać i jej kontry (znowu, najsilniejszą i najsłabszą). Trzeci uczestnik zgadza się lub nie z analizą drugiego, podaje swoją i tak dalej.

Zabawa jest czysto spekulatywna i dotyczy samych mocy (nadludzkich, zaklęć i szamańskich, bez szkół walki, Eisai, Onten itp.). Żeby było względnie sprawiedliwie, porównujemy je do poziomu, który osiągnęły obie zestawiane ze sobą postaci.

Zaczynam.

Zedd:
- Najsłabsza kontra: Fenris Cierń Nocy. Żadna z jego mocy (do trzeciego poziomu włącznie) nie jest w stanie skontrować ognistej eksterminacji, którą może urządzić Aegon. Shin'en no Katsubou nic nie da wobec pełnego potencjału Finger Blast: Maximum Power, ponieważ biorąc pod uwagę tempo konsumpcji mocy przez to pierwsze, technika Aegona zdołałaby wypalić ćmy na dziesięć pokoleń wprzód, zanim zostałaby w realny sposób osłabiona. Według mojej interpretacji, im prostsze i bardziej jednoznaczne działanie mocy, tym silniejszy jej efekt.
- Najsilniejsza kontra: Hirame Sondai. Jeszcze bardziej beznadziejny przypadek niż Fenris vs Aegon. Tamten miał przynajmniej jakiś (mało, bo mało) efektywny środek obrony. Tutaj mamy do czynienia z pełną dominacją (zarówno ognistych eksplozji, jak i fizycznego aspektu szamańskiej transformacji, ponieważ techniki Hirame idealnie kontrują je swoją "pułapkową" naturą).

Pozdr.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Sorata   #2 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1434
Wiek: 33
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Cytat:
Zedd:
- Najsłabsza kontra: Fenris Cierń Nocy.
Nie zgodzę się. Moc Zedda jest mocno niesprecyzowana, ale wyobrażam ją sobie jak takie silniejsze pstrykanie Roya Mustanga z FMA (Power tego typu topuje nawet spamowanie zaklęć przez zealotów). Z bezpośrednim starciu mocy, Wiedźmy/Otchłańce nie są imponującą obroną, ale odpowiednio wykorzystane, pozwalają coś zdziałać (choćby uniemożliwiając zobaczenie szamana). Gorzej mają użytkownicy mocy czysto ofensywnych nie zapewniających żadnej ochrony, jak Tenma, czy choćby Garvin. Nawet Kalamir miałby większe problemy w zależności od mocy, którą by skopiował.

Cytat:
Zedd:
- Najsilniejsza kontra: Hirame Sondai.
Zgoda. Można teoretyzować, że Lorgan, Johan, Yoh Aotaro, Kaito czy Lancelot Arturis wygrywają tą kategorię z palcem w nosie (niemal niezależnie z kim się ścierają), ale Sondai faktycznie jest najbardziej nastawiony na kontrowanie wybuchów.

Moja kolej:

Genkaku:

- Najsłabsza kontra: Niemal wszyscy (poza wspomnianymi nietykalnymi/nieśmiertelnymi), ale jeśli musiałbym wskazywać - wybrałbym swoją postać. Ćmy nie zeżrą iluzji, a Genkaku zna prostą drogę do umysłu Fenrisa. To definiujący moim zdaniem czynnik w łatwości stworzenia wiarygodnej iluzji.

- Najsilniejsza kontra : Yoh Aotaro Myślę, że tu nie trzeba dużo tłumaczyć - nie da się zdominować mózgu projekcji astralnej, a ponawiane ataki Yoh'a będą w stanie zanegować nawet kilkukrotną iluzoryczną negację obrażeń zanim Genkaku odnajdzie jego prawdziwe ciało.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #3 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3200
Wiek: 32
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Sorata napisał/a:
- Najsłabsza kontra: Niemal wszyscy (poza wspomnianymi nietykalnymi/nieśmiertelnymi), ale jeśli musiałbym wskazywać - wybrałbym swoją postać. Ćmy nie zeżrą iluzji, a Genkaku zna prostą drogę do umysłu Fenrisa. To definiujący moim zdaniem czynnik w łatwości stworzenia wiarygodnej iluzji.

Nie zgadzam się. Moc tworzenia iluzji Genkaku jest wyjątkowo słaba (poziom 1) i na pewno nie dałaby sobie rady z postawieniem rozbudowanej ułudy, ani tym bardziej nie wpłynie skutecznie na wiele celów jednocześnie. Polemizowałbym, że to właśnie transformacja Fenrisa jest jedną z najlepszych jej kontr, ze względu na całą menażerię, którą ma do dyspozycji. Telekineza na pewno powstrzyma kilka ciem, ale nie cały rój.
Sorata napisał/a:
- Najsilniejsza kontra : Yoh Aotaro Myślę, że tu nie trzeba dużo tłumaczyć - nie da się zdominować mózgu projekcji astralnej, a ponawiane ataki Yoh'a będą w stanie zanegować nawet kilkukrotną iluzoryczną negację obrażeń zanim Genkaku odnajdzie jego prawdziwe ciało.

Nie zgadzam się. Yoh to dobra kontra na iluzje, ale te nie są najgroźniejszą bronią Genkaku (blokować je może każdy z wysokim Ten lub choćby Izuma).

Coyote Blackbone:
- Najsłabsza kontra: Genkaku. Tylko jego Shouri działa pasywnie. Reszta będzie bezużyteczna wobec zaskoczenia, a podkręcone emocje na pewno odbiłyby się negatywnie na chłodnym i wykalkulowanym podejściu, które jest koniecznie do zarządzania mocami psychicznymi w jego wydaniu.
- Najsilniejsza kontra: Garyuu. Subete no Kinzoku przeciwdziała absolutnie wszystkim mocom Coyote'a. Włącznie z premiami fizycznymi płynącymi z transformacji.

Pozdr.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 

Odpowiedz  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 12