Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


Moje obowiązki sędziego
 Rozpoczęty przez »Sorata, 11-04-2018, 08:15
 Przesunięty przez Lorgan, 11-04-2018, 08:31

0 odpowiedzi w tym temacie
»Sorata   #1 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1421
Wiek: 32
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Link do tego postu umieszczę w podpisie profilu.


W związku z ostatnimi walkami, zadeklarowałem doprecyzowanie mojego systemu oceniania. Jeśli jesteś nowy/-a na forum, chcesz go zweryfikować, albo po prostu szukasz kogoś, kto mógłby pomóc ci z napisaniem nowego opowiadania (zawsze zapraszam na PW), będzie znacznie łatwiej, jeśli opiszę moje skłonności.

Rozpatruję walkę w trzech kategoriach (uszeregowanych od najmniej ważnych):

I. Warsztat (3/10)
1 pkt - zdobędziesz go, jeśli drobnych błędów jest kilkanaście i mocno wybijają z rytmu opowieści.
2 pkt – brak większych błędów, ale zatrzymam się w czytaniu raz lub dwa.
3 pkt – nie zauważyłem wielu błędów, a narracja przypadła mi do gustu.
Nie jestem ekspertem w ramach języka polskiego, więc zazwyczaj zauważam tylko te najbardziej oczywiste błędy (np. przecinki lub ich brak, dużą literę zamiast małej i na odwrót, niepoprawną deklinację). Nie doczekasz się ode mnie punktowania imiesłowów czy przydawek, chociaż czasem zaznaczę, jeśli jakieś zdanie lub zwrot ma niespotykaną konstrukcję.

II. Mechanika (3/10)
Do tego worka wrzucam wszystko, co jest związane z numerkami, statystykami, opisami postaci, mocy i szeroko pojętymi zasadami gry na Tenchi. Traktuję tego PBFa jak grę RPG i jest to aspekt bardzo dla mnie ważny.

Na co warto zwrócić uwagę:
- Statystyki walczących i ich relację ze sobą i światem dookoła
- Poprawne przedstawienie posiadanych umiejętności
- Znajomość z NPCami
- Możliwości postaci (w ramach pionu, zasobów gotówki, koneksji)
- Poziom technologii na świecie

Każde zauważone naruszenie to możliwość urwanego punktu. Zazwyczaj jednak przymykam oko na niewielkie, usprawiedliwione fabularnie naciągnięcia możliwości.

III. Klimat (4/10)
Najwięcej punktów przyznaję za to, czy walkę „czuję”. Siłą rzeczy, wciągająca fabuła jest związana również mocno z pozostałymi aspektami. Kolejne zauważalne błędy w składni czy mechanice, wpłyną odrobinę na wynik tej kategorii.

Co lubię:
- Długie, wciągające wpisy
- Konsekwencję w prowadzeniu postaci
- Nawiązania do innych wydarzeń na Tenchi (np. w formie hiperłącz)
- Pomysłowość w wykorzystaniu mocy (zarówno własnej jak i przeciwnika)
- Interaktywne tło opowieści

Umiejętne snucie opowieści i jej dopasowanie do realiów sekretnej wojny, sprawiają że wszystkie wpisy czytam jak części tej samej, świetnej książki.

Czego nie lubię:
- Walki bez walki
- Ograniczania możliwości swoich lub przeciwnika.
- Wymuszonej niekompetencji przeciwnika, która „przypadkiem” pomaga graczowi.
- Wpisów zdominowanych przez udział osób trzecich.

Walkę z naciskiem na dyplomację, z minimalnym użyciem mocy i umiejętności, uważam za niewykorzystany potencjał. Doceńcie siebie i przeciwnika – w ten sposób powstają unikatowe, angażujące teksty.

W doprecyzowaniu moich preferencji pomocna może być lektura opowiadań następujących graczy: Genkaku, Tekkey, Kalamir, Curse, Pit. Świetnie opisane taktyka i akcja oraz konsekwentne prowadzenie postaci.

Najważniejsza zasada: piszę i czytam instynktownie. Wymienione zalety i wady mogę zignorować, jeśli opowiadanie wybitnie się wyróżni.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
Ostatnio zmieniony przez Sorata 11-04-2018, 08:17, w całości zmieniany 1 raz  
   
Profil PW Email
 
 

Odpowiedz  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14