Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


Magic: The Gathering
 Rozpoczęty przez »Twitch, 19-07-2012, 09:56

25 odpowiedzi w tym temacie
»Twitch   #1 
Yami


Poziom: Wakamusha
Posty: 1053
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2009
Cytuj
Gra może ktoś w Magic The Gathering? Są jacyś fani?
   
Profil PW
 
 
»Sorata   #2 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Obecny:) Zaraziłem brata w 2001 roku i jego pasja w nioezmienionej formie przetrwała dłużej. Bardzo lubie grać jednak po Odysei zgubiłem ducha tej karcianki. W miarę narastania popularności nietypowych wtedy gier pojawiły się karty (można nawet powiedziec całe talie), oparte na jednym triku. W końcu kazda nowa edycja wprowadzała nietypową umiejętność lub dodawała nowe wykorzystanie istniejącej. Oczywiście tego typu talie banalnie łatwo zniszczyć. Przy założeniu jednak, że posiada się fundusze na karty i czas na ich kompletowanie. Do teraz cieżko mi się zdecydować czy planeswalker's są zaletą czy wadą ostatnich edycji.

Dzięki bratu, który po latach skompletował imponujacą "kolekcję"(w cudzysłowiu dlatego, że absolutnie nie są to karty kurzące się w segregatorach) ostrożnie wracam do MtG. Pomogła także trochę przecena Duels of the Planeswalkers na Steamie :)


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #3 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Niespełna trzy tygodnie temu zaopatrzyłem się w pierwszą talię i zacząłem grać. Bardzo szybko złapałem jakieś pojęcie, zacząłem wymieniać karty (mam świetnie zaopatrzone sklepy w pobliżu) i aktualnie mogę się pochwalić porządną (jak na standardy grupy moich znajomych, oczywiście :DD ) talią czarno-zieloną pod Moderna (najstarsza karta z 2011). Mam w niej 17 basic landów, 6 non-basic'ów, aż 25 kreatur i 12 pozostałych (artefaktów, enchantmentów, instantów i sorcery w sumie). Zestaw mocno graveyardowy.

Może mamy na Tenchi więcej zapaleńców, niż ja, Twitch i Sorata? :DD

Bardzo chętnie podyskutuję na temat strategii i ciekawych kart ;)

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Sorata   #4 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Interesuje mnie Wasze zdanie na temat kart Planeswalkerów. Pojawili się stosunkowo niedawno i odmienili balans gry. CZęściowo korzystają z nowego typu zasobów i często mają przegięte moce. Z kolei bardzo bogate podłoże fabularne gry zyskało na wprowadzeniu tych postaci. Myślicie, że wprowadzili ich słusznie do karcianki? A może powinni zostać na kartach książek?


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #5 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Nie znam gry sprzed wprowadzenia planeswalkerów, jednak żadnego z nich nie posiadam, przez co trudno mi ocenić, czy rzeczywiście są tak bardzo przegięci. Zauważyłem za to, że w najnowszych setach znacznie obcięto ich moce - mniej jest już takich, które dawałyby np. po 3 punkty lojalności za użycie. Dodatkowo, mamy praetorów, czyli stworki o szalenie potężnych mocach, niejako dorównujące poziomem planeswalkerom.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Sorata   #6 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Cytat:
Zauważyłem za to, że w najnowszych setach znacznie obcięto ich moce - mniej jest już takich, które dawałyby np. po 3 punkty lojalności za użycie.


Cytat:
Dodatkowo, mamy praetorów, czyli stworki o szalenie potężnych mocach, niejako dorównujące poziomem planeswalkerom.


Właśnie. Wygląda to trochę jak łatanie dziur, które do tego wyrywa się spod kontroli. Z kilku plainswalkerów, których ma brat - pierwsze edycje są najsilniejsze. Liliana, Jace, Chandra i Garruk w 9 przypadkach na 10 przechylają szalę gry. Ich ultimate'y odpalane są w drugiej trzeciej turze po wystawieniu (o Bolasie nie wspomnę bo jego umiejętność jest wyjątkowo denerwująca).W tym jednym przypadku traci się planeswalkera ze względu na niewystarczającą osłonę z potworków i spelli.

Jakby popatrzeć na historię Magica to rzuca się w oczy jak słabe były kiedyś rare'y. Po tylu latach często common'y mają dużo lepsze umiejętności. Cały czas mam dziwne wrażenie oglądając nowe decki, które w moich oczach są przepotężne, a zostają zniszczone bez wysiłku nowszymi kartami.
Jak najbardziej zrozumiałe w tym kontekście są oficjalne turnieje gdzie musisz grać kartami z danej edycji. Dzięki temu firma nadal sprzedaje karty, a gra niezmiennie utrzymuje popularność (również dzięki delikatnym modyfikacjom zasad).Szkoda tylko, że nadążanie za wydawnictwem jest takie drogie jak na polskie standardy.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #7 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Sorata napisał/a:
Jakby popatrzeć na historię Magica to rzuca się w oczy jak słabe były kiedyś rare'y. Po tylu latach często common'y mają dużo lepsze umiejętności. Cały czas mam dziwne wrażenie oglądając nowe decki, które w moich oczach są przepotężne, a zostają zniszczone bez wysiłku nowszymi kartami.

Nie mogę się z tym do końca zgodzić. Mam karty z Innistrad, które są znacznie lepsze od tegorocznych, Ravnicowych. Wydaje mi się, że Wizardsi rozwiązali problem skoków mocy, odcinając się od przeszłości w 2003 roku poprzez stworzenie Moderna. Dalej wszystko toczy się dość stabilnie. Nie podoba mi się jednak, że zrezygnowano ze świetnych rodzajów kart, przez co nie można już grać np. land destruction deckiem.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Sorata   #8 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Lorgan napisał/a:
Wydaje mi się, że Wizardsi rozwiązali problem skoków mocy, odcinając się od przeszłości w 2003 roku poprzez stworzenie Moderna. Dalej wszystko toczy się dość stabilnie. Nie podoba mi się jednak, że zrezygnowano ze świetnych rodzajów kart, przez co nie można już grać np. land destruction deckiem.

Bardzo mnie cieszy, że degradacja została powstrzymana. Myślisz, że stabilność da się zachować? Tyle już widzieliśmy w MtG, że w ramach obecnych zasad ciężko będzie to przebić. Miałem decka do niszczenia lądów. Oparty między innymi na wystawieniu i ochronie Dwarven Driller'ów (karta teraz zbanowana). Potem już z górki. Dobrze mi się grało także Mirrodinowymi deckami z Artifact Landami. Do tego crity z siłą zależna od ilości artefaktów i miotło wszystko.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #9 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Sorata napisał/a:
Myślisz, że stabilność da się zachować?

Nie znam jeszcze gry na tyle, żeby to ocenić z całą pewnością. Wydaje mi się jednak, że skoro wprowadzono Moderna po 10 latach zbierania doświadczenia, nadszedł czas na ostateczną próbę. Ogarnięcie wielotysięcznej (i stale rosnącej) góry kart może być z oczywistych względów tylko częściowo regulowane. Zawsze będą się zdarzać niezbalansowane czary, które z czasem trafią na listę zakazanych. Ważne jest, żeby równowaga trwała w szerszej skali, tzn. nowy sezon deklasuje poprzedni, czy odwrotnie.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Twitch   #10 
Yami


Poziom: Wakamusha
Posty: 1053
Wiek: 34
Dołączył: 08 Maj 2009
Cytuj
Ja myślę, że gdyby nowe karty nie były czasami lepsze od tych starych to byłby to problem z przyciągnięciem nowych graczy do gry, a poza tym zdobyciu zysków przez Wizzardsów. Tym bardziej, że część starych kart jest dostępna albo za horrendalne sumy, albo wcale.
Przyznam też szczerze, że jest sporo kart z nowych dodatków, które są na prawdę ciekawe i czasami power lewelem nie odstają aż tak bardzo od starszych.
Sam również zacząłem grać stosunkowo niedawno i nie miałem nawet okazji grać żadnym z planeswalkerów, ale uważam, że część z nich może dać na prawdę sporą przewagę. Jednak jest też spora część walkerów, którzy są słabi i lepiej na ich miejsce wstawić coś innego. Niemniej jednak uważam, że to ciekawy dodatek i jeżeli chodzi o grę limited to ludzie raczej biorą planeswalkerów. Ponadto jak sam wspomniałeś Sorata, przynajmniej w mojej opinii, dodatkowo wzbogacają świat Magic The Gathering i napędzają linię fabularną.


Little hell.
   
Profil PW
 
 

Odpowiedz  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0.06 sekundy. Zapytań do SQL: 12