Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


Warhammer wpływ pancerza w różnych wariantach
 Rozpoczęty przez »Kalamir, 07-04-2013, 14:25

7 odpowiedzi w tym temacie
»Kalamir   #1 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1033
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2009
Cytuj
    1. Brak negatywnych efektów za noszenie skórzanej zbroi

    2. Kara do zręczności - 10 za noszenie zbroi kolczej

    3. Kara do szybkości -1 za noszenie zbroi płytowej


No dobra, to wszyscy wiemy, tak mówi podręcznik. Tyle tylko, że nie wiem czy autorzy rozliczali to w sytuacji gdy nakłada się poprawnie warstwami czy też nie. Oczywiście zawsze można poradzić sobie z rożnymi problemami (o których napiszę zaraz) indywidualnie do sytuacji. Ciekaw jestem jednak jak sobie wy radzicie w takich sytuacjach. Mam kilka innych pytań. Co w sytuacji gdy:

1. Gracz zakłada płytę pomijając kolcze elementy.
2. Co w sytuacji gdy gracz zakłada tylko elementy płytowe - np. same naramienniki
3. Co w sytuacji kiedy gracz założy sam kaftan kolczy i jeden płytowy naramiennik.



   
Profil PW
 
 
»Sorata   #2 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Zawsze zakładałem, że to zależy od MG jak rozkładają się kary i premie za pancerz. Sam stosowałem problematyczny system stref ataku i przypisanych im wartości pancerza. Obciążenie było liczone zgrubnie, a kara do zręczności zależałaby od faktycznego procentu założonego pancerza. Jednak moi gracze nie mieli ochoty bawić się w taki system.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
»Kalamir   #3 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1033
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2009
Cytuj
Sorata, minąłeś się z tematem. Jeżeli możesz odnieś się bezpośrednio do podanych wyżej przykładów.

Sorata napisał/a:
problematyczny system stref ataku
Nie wiem co w nim problematycznego szczerze mówiąc. W swojej prostocie jest praktycznie szczytem geniuszu.
Sorata napisał/a:
Obciążenie było liczone...
No ja przyznam, że zacząłem dbać o szczegóły od dość niedawna. Bardziej zaawansowani gracze sami zawsze pilnowali takich rzeczy. no ale podczas nowej kampanii podczas zakupu ekwipunku zacząłem podawać obciążenie. Co lepsze gracze chwycili klimat i już wkrótce zakupili skrzynie na ekwipunek, gotówkę zaczeli wymieniać na kamienie szlachetne i t d.

Sorata napisał/a:
Jednak moi gracze nie mieli ochoty bawić się w taki system.
To jak wy teraz gracie? Bez tych elementów walka staje się praktycznie bezsensownym klepaniem. To już nie warhammer tylko DnD ??



   
Profil PW
 
 
»Sorata   #4 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1471
Wiek: 38
Dołączył: 15 Gru 2008
Skąd: TG
Cytuj
Szczerze powiedziawszy nie pamiętam dokładnie jak to wyglądało bo jak napisałem gracze nie eksplorowali tej możliwości. Dlatego też "poważniejsze" sesje trwały znacznie krócej niż moje przygotowania do nich.


Kryteria oceny walk: Klimat 4/10 Mechanika 3/10 Warsztat 3/10. W razie wątpliwości - konsultuj. Pomoc: https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=17457#17457
   
Profil PW Email
 
 
*Lorgan   #5 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Podrzucam moje spojrzenie na tę sprawę z Ultimate Warhammera:
Cytat:
Efekty noszenia pancerza
Zakładanie na siebie pancerza zwiększa ochronę, lecz bardzo często utrudnia poruszanie, z czego wypływają rozliczne modyfikatory ujemne. Poniższa lista opisuje je w większości, jednak nie w pełni. Ilekroć Mistrz Gry uzna, że zachodzi taka potrzeba, może zmienić lub dodać nowe pozycje.

Rzucanie zaklęć w zbroi
Ilość punktów pancerza na najlepiej chronionej lokacji ciała równa się ujemnemu modyfikatorowi do poziomu mocy czaru. Dodatkowy ujemny punkt do poziomu mocy zapewnia aktywne wykorzystywanie tarczy.

Negatywny wpływ pancerza
Noszenie dwóch elementów pancerza na co najmniej trzech lokacjach (kończyny liczą się oddzielnie), skutkuje modyfikatorem -10 do testów Zręczności i -10 do testów Krzepy podczas pływania. Noszenie trzech elementów pancerza na co najmniej trzech lokacjach zwiększa ujemny modyfikator o kolejne -10 do testów Zręczności (w sumie -20), -10 do testów Krzepy podczas pływania (w sumie -20), a także -1 punkt Szybkości. Zasada ta zastępuje "wpływ pancerza" ze 115 strony Podręcznika Gracza (zgodnie z opisem hełmu, stanowi on wyjątek).

Podrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Kalamir   #6 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1033
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2009
Cytuj
Sorata, troszkę współczuje w takim razie. Nie ma nic gorszego niż zapracowany i niedoceniany mistrz gry.

Lorgan, no system ultimate jest całkiem rozsądny i daje więcej możliwości "customowania" postaci. Nie podoba mi się tylko zwiększona kara do zręczności i raczej osobiście nie będę z niej korzystał no ale kto co lubi. Co zaś się tyczy pływania pewnie rozwiązałbym to testem "trudnym" co daje nam taki sam wynik.

Ktoś jeszcze?



   
Profil PW
 
 
*Lorgan   #7 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 37
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa
Cytuj
Ja trudność testu oddzielam od modyfikatora zbroi, żeby w razie czego móc nałożyć znacznie większą karę, np. za pływanie w zbroi podczas burzy w górskiej rzece ;)

Większą karę do zręczności stosuję dlatego, żeby podkreślić plusy lekkiego opancerzenia i jego braku. W ten sposób miałem wreszcie graczy niezakutych w pełne zbroje płytowe :DD

Pzdr.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
»Kalamir   #8 
Yami


Poziom: Genshu
Posty: 1033
Wiek: 35
Dołączył: 21 Lut 2009
Cytuj
Lorgan napisał/a:
Ja trudność testu oddzielam od modyfikatora zbroi, żeby w razie czego móc nałożyć znacznie większą karę, np. za pływanie w zbroi podczas burzy w górskiej rzece ;)
Tak, całkiem zrozumiałe. To fajnie, że w ogóle dajesz graczom szanse xD ja bym ich zwyczajnie zabił.

Lorgan napisał/a:
Większą karę do zręczności stosuję dlatego, żeby podkreślić plusy lekkiego opancerzenia i jego braku. W ten sposób miałem wreszcie graczy niezakutych w pełne zbroje płytowe :DD
No tak, metoda kontrastu.

A tak z całkiem innej beczki. Wgłębiając się w książeczki historyczne - no tutaj mam na myśli moje ulubione książki (Jana Guillou, Pierre Baretta, Cornwell, Elizabeth Chadwick) o krucjatach, rycerstwie, Williamie Marshallu i t d zauważyłem, że niemal wszyscy twórcy w pewnym momencie byli zgodni w jednym ciekawym temacie. Prędzej czy później ich bohaterowie ....ekchem... głównie rycerze często templariusze w wieloletniej służbie byli tak obyci ze swoimi zbrojami (w tym wypadku w 100% chodziło o kolczugi), że kompletnie nie odczuwali efektów ich noszenia. Sam Arn de Gothia i Marshall mówili, że po tylu latach czuli się w nich jakby mieli druga skórę. Zabawna jest również surowa reguła templariuszy (za czasów kiedy faktycznie zakon wiele znaczył)zabraniająca się rozdziewać/ściągać zbroi na patrolu. Patrole po pustyni trwały często wiele dni czasami tydzień, dwa. Taki rycerz spał/odpoczywał w zbroi co jak wiemy jest jednym z fajniejszych sposobów na pognębienie graczy na sesjach - szczególnie tych, którzy za cholerę nie chcą ściągać swoich pancerzy.


Dlatego czasami zdarzało mi się rozkminiać czy fajną rzeczą nie byłaby jakaś odpowiednia zdolność oddająca ten dość niezwykły proceder na jakiejś zaawansowanej profesji krzyżowca lub innego rycerza.



   
Profil PW
 
 

Odpowiedz  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0.11 sekundy. Zapytań do SQL: 12