6 odpowiedzi w tym temacie |
*Lorgan |
#1
|
Administrator Exceeder
Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209 Wiek: 38 Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
|
Napisano 22-01-2012, 10:52 Warhammer: Magia a krasnoludy
|
Cytuj
|
Nie powinno nikogo dziwić stwierdzenie, że krasnoludy nie widzą Wiatrów Magii, przez co nie są w stanie splatać zaklęć w normalny sposób. Taka informacja widnieje w podręcznikach podstawowych obu edycji gry (pierwszej i drugiej, gdyż trzeciej za dobrze nie znam - poza tym, to już nie WFRP, tylko jakaś karcianka). Pozostaje im jedynie magia runiczna, która obchodzi ten problem. Taki wyjątek - jedyny wyjątek... Chociaż William Simoni ma inne zdanie.
Ostatnio odkryłem, że ten pan, autor dodatku Karak Azgal, nie mający poza tym nic wspólnego ze światem Warhammera, gdyż pisał jedynie w mechanice d20, stworzył na stronie 14 Balikinę Furlisdotr, arcykapłankę Valayi, która bez problemu rzuca potężne czary z domeny Shallyi. Fajne, prawda? Nieprawda. Ta dziwna postać nie posiada nawet krasnoludzkiego nazwiska. Najbardziej zastanawia mnie jednak, dlaczego ten nonsens nie został poprawiony w żadnej erracie, choć oczywiście nie znalazł żadnej kontynuacji w drugoedycyjnej Księdze Zbawienia, gdzie krasnoludzcy bogowie zostali oczywiście wspomnieni, lecz nikt szalony nie układał im list zaklęć.
Jedynie Krasnoludy Chaosu, wybrane przez mrocznego boga Hashuta (pomniejszego w panteonie Chaosu) są w stanie czarować, jednak nawet oni płacą za to straszliwą cenę w postaci "przekleństwa kamienia". Więcej na ich temat znaleźć można w Księdze Spaczenia, s. 193.
Mam nadzieję, że powyższe informacje przydadzą się komuś do prowadzenia sesji. Jestem otwarty na uwagi i dyskusję.
Pozdrawiam. |
Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.
Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie |
|
|
|
^Genkaku |
#2
|
Tyran Bald Prince of Crime
Poziom: Genshu
Stopień: Senshu
Posty: 1227 Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2009 Skąd: Raszyn/Warszawa
|
Napisano 24-05-2012, 19:46
|
Cytuj
|
Z tego co pamiętam to pamiętam to w pierwszej edycji krasnoludy i niziołki mogły zostać kapłanami i rzucać czary normalnie. Dopiero w drugiej edycji odcięto im całkowicie możliwość czarowania/ czynienia cudów.
W ta kapłanka z Karak Azgul to pomyłka i nawet na oficjalnym forum Warha jakiś redaktor się wypowiedział, że to nie porozumienie i nagięcie zasad.
Swoją drogą prowadzi to do dyskusji czy kapłani przy swoich czarach korzystają z wiatrów magii, czy ich cuda pochodzą po prostu od Bóstwa i są wynikiem modlitw. Chyba nigdzie w podręczniku nie ma tego jasno wyjaśnionego. Mogę się mylić ofc, nie znam warha na pamięć |
|
|
|
*Lorgan |
#3
|
Administrator Exceeder
Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209 Wiek: 38 Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
|
Napisano 24-05-2012, 20:54
|
Cytuj
|
Genkaku napisał/a: | Swoją drogą prowadzi to do dyskusji czy kapłani przy swoich czarach korzystają z wiatrów magii, czy ich cuda pochodzą po prostu od Bóstwa i są wynikiem modlitw. Chyba nigdzie w podręczniku nie ma tego jasno wyjaśnionego. Mogę się mylić ofc, nie znam warha na pamięć | Tak się składa, że się mylisz Wszystko opisano w Królestwie Magii. Kapłani są nieświadomymi użytkownikami wiatrów magii. Teclis nie nauczył ich elfich metod splatania tylko dlatego, że:
1) trudno byłoby przemówić im do rozsądku (byli przekonani, że ich magia pochodzi od boga, a kształtowała ją siła gorliwej woli);
2) nie stwarzali zagrożenia, jak guślarze i czarownicy.
Pozdrawiam. |
Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.
Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie |
|
|
|
^Genkaku |
#4
|
Tyran Bald Prince of Crime
Poziom: Genshu
Stopień: Senshu
Posty: 1227 Wiek: 39 Dołączył: 20 Gru 2009 Skąd: Raszyn/Warszawa
|
Napisano 24-05-2012, 21:05
|
Cytuj
|
To oznacza, że Kapłani też posiadają wiedźmi wzrok ? |
|
|
|
*Lorgan |
#5
|
Administrator Exceeder
Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209 Wiek: 38 Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
Borys |
#6
|
Posty: 2 Dołączył: 19 Lip 2012
|
Napisano 19-07-2012, 08:39
|
Cytuj
|
W jedynce Krasnoludy i Niziołki miały po K4 punkty magii na poziom, a nie K8 jak inne rasy. I mogły czarować do woli.
Całkowity brak magii u Khazadów i Niziołów to 2-ka.
A jak grać? Jak to lubi ...
Mi czarujący Krasnoludzccy kapłani nie przeszkadzają.
Nawet i czarownicy są dla mnie OK, o ile z ograniczeniami, np. mogą rzucać czary wyłącznie posiadając składniki (bo "coś z nicego" jest obce ich psychice), o jedną kość magii mniej (ew dwie maksimum), utrata odporności na magię, tylko kilka tradycji (złota, metalu i ognia).
To chyba w nieoficjanym dodatku "przywracającym" magię elementalną w 2-jce byli Krasnoludy-czarodzieje. Co prawda samej magii elementalnej absolutnie mi nie brak, ale tak jak ich przedstawiono było dla mnie OK.
Ale tyle Starych Światów ile MG.
Borys |
|
|
|
*Lorgan |
#7
|
Administrator Exceeder
Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209 Wiek: 38 Dołączył: 30 Paź 2008 Skąd: Warszawa
|
Napisano 19-07-2012, 09:30
|
Cytuj
|
Pierwsza edycja Warhammera, przy wszystkich swoich zaletach, była niezbyt zgodna z kanonem warhmmerowym, czyli zasadniczo Warhammerem Fntasy Battle. W dwójce, na dobre i na złe, te różnice zostały znacznie zatarte. Najbardziej widać to właśnie po zasadach magii. Zresztą, nawet sam Battle przeszedł na przestrzeni edycji wiele gruntownych zmian. "Jak grać?", to pytanie bardzo otwarte, bez jednoznacznej odpowiedzi. Nie chcę tego rozstrzygać, tylko zająć się analizą kanonu, czyli "jak wynika z książek i oficjalnego stanowiska Games Workshop". Owszem, większość MG i tak ponagina zasady we własną stronę, ale warto odkryć podstawę, na której owe zmiany będzie można zastosować
Pozdrawiam. |
Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.
Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie |
|
|
|
| Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12
|