Warhammer: Rycerze Graala czyli Przewodnik po Bretonii, dodatek do 2edycji warhammera z 2006 roku, który pozwala opuścić Renesansowo Barokowe klimaty Imperium bo to by udać się do sąsiedniej krainy średniowiecznych rycerzy. W skrócie: najfajniejszy pomysł do najfajniejszego erpega na rynku (przynajmniej jeśli chodzi o kategorię rpgw czasach minionych)
Podręcznik składa się z 9 rozdziałów opisujących Krainę i mieszkańców, historię, politykę, prawo, religię i obyczaje, Rycerstwo, poszczególne krainy, dodatkowe profesje oraz przykładową sesję.
Kupiłem podręcznik dokładnie 10 miesięcy temu, jednak rozegrałem na nim dopiero 4 sesje. Mam na myśli sesje gdzie byłem mistrzem gry a nie graczem. Na dobrą sprawę jeszcze się nie rozkręciłem i nie wykorzystałem nawet jednej dwudziestej możliwości jakie oferuje mi dodatek. Prowadzę powolutku by samemu przyzwyczaić się do mentalności bretońskiej jak również dać czas by przyzwyczaili się koledzy. Niby dobrze znane uniwersum warhammera, jednak spotkanie z zupełnie innym światem.
Naprawdę jestem szczęśliwy z powodu posiadania podręcznika jak również z faktu, że ktoś go dla mnie napisał. Spotkałem się ze zdaniem niektórych ludzi, że coś takiego jest niepotrzebną stratą czasu u środków. Nigdy nie mogłem się z tym zgodzić. Podręcznik pozwolił mi przenieść się do klimatów, które znacznie bardziej mnie satysfakcjonowały. Jednocześnie nie musiałem wybierać nowego systemu a tylko usprawnić ten, który już znałem i lubiłem.
Zapraszam do dyskusji odnośnie dodatku, waszych sesji, waszego zdania na temat Bretonii jak również do zadawania pytań (jeśli nie ogarniacie) na które z chęcią odpowiem.