Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


Nag: Ostatnie cesarstwo
 Rozpoczęty przez *Lorgan, 23-05-2010, 13:35

6 odpowiedzi w tym temacie
*Lorgan   #1 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa


W budowie...

Lista najbardziej poszukiwanych

W budowie...
  1. Kalamir Kendeisson - 30,000,000 KUA
    Opis: Poszukiwany żywy lub martwy. Były komandor wywiadu, terrorysta rangi S, dysponuje rozległą wiedzą dotyczącą nagijskich sieci informacyjnych. Bardzo groźny w walce.
  2. Kito Genkaku - 5,000,000 KUA
    Opis: Poszukiwany żywy lub martwy. Były generał, terrorysta rangi S, dysponuje rozległą wiedzą dotyczącą obronności Sanbetsu. Przebiegły, groźny w walce i skrajnie niemoralny (posługuje się jeńcami, szantażem, etc.).
  3. Garvin - 3,000,000 KUA
    Opis: Poszukiwany żywy lub martwy. Terrorysta rangi S. Bardzo groźny w walce.
  4. Raphael - 1,500,000 KUA
    Opis: Poszukiwany żywy. Były kapitan, zagrożenie rangi S, dysponuje rozległą wiedzą dotyczącą funkcjonowania nadludzkich mocy. Groźny w walce, bardo trudny do namierzenia.
  5. Damien Lockheart - 800,000 KUA
    Opis: Poszukiwany żywy. Przywódca Phantom Knights, gangster rangi A. Groźny w walce, szczególnie bezpośredniej.
Ludzie przy władzy

W budowie...

Hierarchia Nag

Mieszkańcy Nag tworzą społeczeństwo trójklasowe. Najwyżej znajduje się szlachta trzymana w ryzach przez cesarza i pięć wielkich rodów. Niżej są wojskowi, wśród których wyróżnić można nadludzi, cieszących się szczególnymi przywilejami (patrz: Dodatek 1). Na samym dole znajduje się cała reszta, czyli najprościej to ujmując, cywile.

Cesarz
Głowa państwa, dysponuje nieograniczoną władzą, przekazywaną dziedzicznie (ród Herrmannów) od czasów ufundowania Nibiru. Jego bezpośrednimi podwładnymi jest pięć wielkich rodów oraz generał.
Linia dotychczasowych cesarzy wygląda następująco:
    879-913 - Konrad I Mądry (do 912 król, później cesarz)
    913-965 - Roman Stary
    965-1007 - Konrad II Srogi
    1008-1050 - Gregorius Wspaniały
    1050-1081 - Dietrich I Młody
    1081-1111 - Emil Złotowłosy
    1111 - Volker Pechowy
    1111-1147 - Gunter Przeklęty
    1147-1205 - Konrad III Zdobywca
    1205-1240 - Hartwig I Głupi
    1240-1300 - Hartwig II Uparty
    1301-1322 - Waldemar Pobożny
    1322-1364 - Otton I Karzeł
    1365-1410 - Markus Dwa Miecze
    1410-1457 - Derek I Obrażalski
    1457-1488 - Konrad IV Reformator
    1488-1521 - Hartwig III Odkupiciel
    1521-1553 - Derek II Waleczny
    1553-1577 - Otton II Zjednoczyciel
    1577-1607 - Dietrich II Roztropny
    1607-obecnie - Konrad V
Wielkie rody
Najwyższa arystokracja Nag wywodzi się z bogatych rodzin książęcych, które łącząc swoje siły i ziemie dały początek Nibirowi. Wszystkich wielkich rodów jest pięć:
:arrow: Herrmann - rodzina cesarska. To z niej wyłania się kolejnych cesarzy w przypadku braku bezpośredniej kontynuacji linii.
:arrow: Noah - ród od wieków związany z handlem morskim. Trzyma pieczę nad najważniejszymi szlakami transportowymi i posiada wiele udziałów w stoczniach.
:arrow: Silvanas - ród o największych tradycjach związanych z wojskowością. Wydał na świat wielu wspaniałych wodzów i oficerów.
:arrow: Nibelung - ród jeszcze przed rokiem tysięcznym uważany za najbogatszy. Od tamtego czasu tylko pomnaża swój dobytek i zwiększa wpływy w gospodarce.
:arrow: Draven - niewiele wiadomo na temat tego rodu. Według pogłosek, dba o bezpieczeństwo cesarza.

Armia, pion wojskowy
...

Chronologia

W budowie...

112 - Powstanie Galwind.
620 - Powstanie Silranu.
850 - Powstanie miasta Telakka i tym samym państwa Kotyjskiego.
879 - Unia pięciu bogatych księstw doprowadza do powstania Nibiru.
912 - Galwind zostaje przyłączone do Nibiru, co daje początek cesarstwu Nag.
1111 - "Rok trzech cesarzy", wielki kryzys gospodarki nagijskiej.
1200 - Wybuch wojny Nagijsko-Silrańskiej.
1202 - Bezwarunkowa kapitulacja i przyłączenie Silranu do Nag.
1205 - Początek wielowiekowych nieporozumień i starć na linii Nag-Kotia.
1464 - Zmiana religii państwowej z Nordan na Kościół Powszechny.
1517 - Wybuch wojny światowej. Atak Babilonu na Avalon.
1530 - Miasto Zoril zostaje spalone do gołej ziemi przez XIII dywizję zealotów, zwaną "Szkarłatne Płaszcze".
1547 - Nag wysyła do walki z Babilonem swoich pierwszych nadludzi.
1549 - Pokój w Arkadii. Koniec wojny światowej.
1560 - Księżna Kotii, Karla, wychodzi za cesarza Nag, Ottona II Zjednoczyciela. Kłótnie dobiegają końca i Kotia staje się integralną częścią cesarstwa.
1564 - Cesarskim naukowcom udaje się dostosować zmysły nadludzi do ich zwiększonych możliwości fizycznych.
1611 - Ludność cesarstwa Nag w 55% deklaruje się jako wyznawcy Nordan, czym odcina się od religijnej jurysdykcji papieża urzędującego w Babilonie.
1614 - Pałac cesarski w Avalonie zostaje zburzony w wyniku ataku Mitsukai. Komandor Kalamir Kendeisson niszczy struktury nagijskiego wywiadu i ucieka. Za jego głowę zostaje wyznaczona ogromna nagroda.
1615 - Nowy pałac cesarski w Avalonie został wzniesiony na miejscu starego, jako Adlerfestung - Orla Twierdza. Wiekowe, omszałe mury, które od pokoleń chroniły wiele pokoleń cesarzy zostały zastąpione nowymi, które chociaż wyglądają podobnie, zostały oparte o najnowsze osiągnięcia technologii obronnych.

Ważne firmy i organizacje

W budowie...
  • Fresh Stock - Największy dostawca żywności w Nag.
  • Iron Chemicals - Jeden z czołowych producentów chemii i kosmetyków na świecie. Główna siedziba mieści się w Zoril.
Wkład technologiczno-kulturowy

W budowie...

Rewolucyjne wynalazki:
  • Reaktor SEED - brak barier etycznych umożliwił nagijskim naukowcom opracowanie najpotężniejszego źródła energii w historii, w którego skład wchodzą specjalnie wyhodowani, wegetatywni nadludzie. Technologia otworzyła szereg projektów podczas Wojny Światowej, jak choćby kolosalne, 700-metrowe maszyny latające klasy Jaeger. Żaden nie został jednak dopuszczony do użytku ze względu na potencjalną niestabilność reaktora, mogącą mieć katastrofalne skutki.
Samochody:
  • Sophia Interceptor - dwudrzwiowy samochód sportowy o potężnym, trzystukonnym silniku i 6-stopniowej skrzyni biegów. Seryjnie występuje w czerni, bieli i bordo.
Dodatek 1: Wszystko o rycerzach

Nazwa
Wszyscy nagijscy nadludzie zwani są rycerzami. Nie oznacza to bynajmniej, że każdy z nich został pasowany, biega w zbroi i ratuje księżniczki. Nazwa jest zaledwie przydomkiem, terminem pozwalającym odróżnić ich np. od kuzynów z Sanbetsu.

Geneza
Formuła tworzenia nadludzi została podarowana Nag przez Sanbetsu w roku 1530. Naukowcy cesarstwa w ciągu kilku miesięcy zapoznali się z nią bardzo dogłębnie i rozpoczęli produkcję ulepszonych żołnierzy. Szybko rozprzestrzeniła się opinia, że nowa rasa ma zająć miejsce starej, na prostej zasadzie doboru naturalnego. W przeciwieństwie do wschodnich sąsiadów, Nagijczycy systematycznie niszczyli wszelkie "egzemplarze z defektami", by uzyskiwać jedynie nadludzi najwyższej fizycznej jakości.
Pierwsze pokolenie dojrzało do testów polowych w roku 1547. Przez kolejne dwa lata walczyło ono na wielu frontach, przyczyniając się ostatecznie do podpisania słynnego rozejmu w Arkadii - oficjalnego końca wojny. Był to jedyny raz w historii, kiedy obce wojska wkroczyły do stolicy Babilonu.
W czasach pokoju nie zaprzestano badań dotyczących nadludzi. W roku 1564, czyli dwa lata po Sanbetsu, Nagijczykom udało się wyostrzyć nadludziom zmysły, dając początek ich drugiej generacji. Od tamtej pory formuła ich tworzenia nie uległa zmianie.
Z czasem zaczęli się pojawiać tzw. naturalni nadludzie, czyli obdarzone mocami dzieci urodzone przez sztucznie wyhodowanych rodziców. Była na to szansa również w rodzinach mieszanych (człowiek i nadczłowiek), jednak wynosiła jedynie 50%. Pierwszy odnotowany przypadek urodził się w Nebul, w roku 1580. Nie mogło do tego dojść wcześniej, ponieważ wszyscy nadludzie byli trzymani w separacji i nieustannie nadzorowani. Dopiero edykt cesarski z roku wcześniej, pozwolił im wkroczyć w normalne społeczeństwo.

Tworzenie
Nadludzie nie są sztucznie hodowani. Powstają poprzez modyfikacje genetyczne, mające miejsce w łonach matek.
Rząd najczęściej wybiera ciężarne kobiety, które po porodzie pragną oddać dzieci do adopcji, płaci im wysokie sumy pieniędzy i poddaje "kuracji". Przyszłe matki są przekonane, że ich dzieci leczy się eksperymentalnie na jakąś rzadką chorobę.
Po narodzinach, młodzi nadludzie trafiają pod opiekę państwa, które szkoli je według własnych standardów.
Czasem zdarza się, że wpływowe rodziny o wojskowych tradycjach lub arystokraci dobrowolnie oddają swoje nienarodzone dzieci w ręce cesarskich naukowców. Prawie każdy Nagijczyk świadomy istnienia nadludzi, chciałby żeby jego potomek stał się jednym z nich.

Edukacja
Znakomita większość współcześnie żyjących nadludzi wmieszana jest w społeczeństwo i właśnie tam, w normalny sposób odbywa edukację. Nieliczni, od dziecka powiązani z armią cesarstwa trafiają do jednej z trzech elitarnych placówek:
:arrow: Cesarska Akademia Taktyczna - Najlepsza szkoła oficerska w Nag, posiadająca sekcje przeznaczone dla nadludzi. Mieści się na obrzeżach wiecznie skutego lodem miasta Nebul. Żeby być jej absolwentem trzeba mieć przynajmniej jedną statystykę Chi na poziomie 4 oraz jedną Ten na 2. Tylko nadzwyczajnie utalentowani mają tam czego szukać.
:arrow: Sna Doden - Galwindzka akademia wojskowa o ponurej renomie. Jedynie 60% rekrutów dożywa końca szkolenia i o własnych siłach opuszcza mury placówki. Mieści się na mroźnym pustkowiu, nieopodal Rzeki Lodu. Żeby być jej absolwentem trzeba mieć Shageki na poziomie 2 i wykupioną umiejętność niebojową Przetrwanie na co najmniej 1.
:arrow:

Zdarzają się jednak specjalne programy i jednostki wojskowe, które stawiają sobie za cel odpowiednie ukształtowanie psychiki i rozwój mocy swoich nadzwyczajnych podopiecznych. Nie są to jednak działania na wielką skalę.

Rycerze vs społeczeństwo
Istnienie rycerzy jest półjawne. Cywile zdają sobie sprawę z istnienia szczególnie uprzywilejowanej grupy wewnątrz kasty wojowników, jednak nie mają pojęcia o ich nadzwyczajnych zdolnościach.

Praca dla cesarstwa
Nadludzie w służbie Nag to elita:
- W pionie wojskowym pełnią funkcje dowódców lub żołnierzy w jednostkach specjalnych. Nie spotyka się ich wśród zwykłych szeregowych.
- W pionie egzekutorskim działają niezależnie lub należą do różnorodnych, drobnych stowarzyszeń (bractw rycerskich, grup windykatorskich itp.). Nie mają one bezpośrednich przełożonych, jednak w razie potrzeby podlegają wyższym stopniem egzekutorom.
- W pionie wywiadowczym działają niezależnie, lecz w kontakcie z komórkami organizacji zwanej "Akinai".

Metody ukrywania działalności
Zdarza się, że rycerze muszą ujawnić swoje talenty wśród cywili. Tego typu akcje tuszowane są manewrami wojskowymi, co zazwyczaj w zupełności wystarcza, gdyż społeczeństwo Nag jako państwo wysoce zmilitaryzowane, bezkrytycznie akceptuje wybryki własnych sił zbrojnych. W skrajnych sytuacjach świadkom niewygodnych wydarzeń usuwana jest pamięć przy pomocy TRM (Tabula Rasa Machina).


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #2 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Nibir


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #3 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

SILRAN
Słońce pośród śniegu

Podział geograficzny:

Hartland - Leżące na południu Hartland powstało na skutek połączenia trzech księstw, które jako pierwsze w historii Silranu zjednoczyły się w celu uzyskania militarnej przewagi nad sąsiadami. Proces fuzji rozpoczął się w roku 477, gdy książę z Firlandów wziął za żonę córkę Księcia z Deepforest. Tego samego roku do unii dołączyło również księstwo Eastarrow. Do roku 493 Hartland stało się najsilniejszym z wojujących państewek. W tym samym okresie wybuchł kolejny krwawy konflikt, który zakończył się wymuszonym pokojem na skutek wznowionych desantów kotyjskich wikingów.
Dzisiejsze Hartland to przede wszystkim zaplecze rolnicze całego Nag. Łagodny klimat oraz regularne pory deszczowe umożliwiły rozwinięcie się upraw na dość wysokim poziomie. Lokalne stadniny koni są słynne na cały świat.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #4 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

GALWIND
Kraina wiecznego lodu

Podział geograficzny:


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #5 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Nash


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #6 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

KOTIA
Ziemia, na której zatrzymał się czas...

Podział geograficzny:

Gothland - Święte tereny wyspiarzy. Uważają je za dom, z którego wywodzi się cały ich lud. Od zarania dziejów była centrum wszystkich istotnych wydarzeń kulturalnych i politycznych. Tutaj znajduje się dawna stolica Kotii, Telakka. Wszystkie rdzenne rodziny szlacheckie również wywodzą się z tego obszaru. Tylko północna część wyspy jest zaludniona. Południe to niebezpieczne góry, na których tylko najwytrwalsi traperzy potrafią postawić nogę. Tam również znajduje się legendarny "Martwy las", w którym ukrywa się Garvin.

Billingen - Obszarem najbardziej położonym na północ, co za tym idzie, słońce pojawia się tutaj raz na trzy dni i trwa na niebie tylko przez sześć godzin. Wyspa jest prawie wyludniona. Można tu tylko spotkać uciekinierów, najgorszych piratów lub odważnych pustelników. Krążą plotki, że w głębi wyspy znajdują się sekretne placówki wojskowe, jednak brak dowodów potwierdzających takie teorie. Północna wyspa to z całą pewnością złe miejsce. Zarówno w umysłach mieszkańców Kotii jak i w oficjalnych wojskowych dokumentach. Ludzie wierzą, że Billingen jest zamieszkałe przez wilkołaki, wampiry, upiory oraz inne fantastyczne stworzenia, które żyją tylko w nocy i działają na szkodę ludzką. Rzadko komu udaje się powrócić z wyspy, chociaż racjonaliści tłumaczą to wzmożoną działalnością przestępczą oraz przez niebezpieczne prądy powietrzne i wiry wodne. Naukowcy już dawno potwierdzili szkodliwe działanie chaotycznego pola magnetycznego jakie otacza ten obszar.

Arnäs - Mała wyspa pomiędzy Gothlandem a częścią kontynentalną. Dzięki pomysłowej szlachcie, Arnas jest najmniej zacofanym obszarem Kotii. Od setek lat wyspiarze z tego terenu sprowadzają nowinki techniczne by ułatwić sobie życie. Owe niespotykane podejście przyczyniło się powstania ulepszonych fortyfikacji, osobliwej taktyki wojennej oraz sposobów wyrabiania przeróżnych dóbr. To zaś pozwoliło stawić opór cesarstwu podczas wielkich wojen. Również najwspanialsi królowie pochodzili z tej wyspy. Dzisiaj w Arnäs znajduje się jedyny uniwersytet w regionie.

Skövde - Zachodnia wyspa ciesząca się sławą najspokojniejszego miejsca w regionie. Znajdująca się w jej centrum góra Cadarn jest źródłem dwóch rzek (o wspólnej nazwie Tiden) dzielących wyspę na dwa sektory: zurbanizowaną północ oraz zmilitaryzowane południe. Część północna liczy ponad 3.000.000 dusz zamieszkujących nieodległe od siebie miasta: Melar, Svartan, Berkaen. Zamknięta dla cywili część południowa oficjalnie mieści w sobie bazę marynarki wojennej, lotnisko wojskowe oraz jeden z wielu obozów treningowych dla żołnierzy piechoty. Zbocze góry Cadarn uznane jest za jeden z cudów świata, bowiem od roku ok. 890 widnieje na nim gigantyczna podobizna Wilka i Niedźwiedzia wyryta w wiekowej skale. Szczyt góry zwieńczony jest pradawną twierdzą Örnar Fästning (Orla Twierdza).

Beowulf - [ do kompleksowej poprawy ]

Vasterland - Wyspiarze desantowali ziemie obecnego Vasterlandu w latach 194-200 n.e., tuż przed największym rozkwitem morskiego handlu. Szybko uporawszy się z lokalnymi plemionami, przystąpili do budowy ekonomicznego przyczółka, który miał wspierać logistykę Kotii. Ziemię te dostarczały ponadto niewolników oraz zasoby żelaza i srebra. Chociaż pierwsze osady powstały w dolinach, prawdziwa aglomeracja narodziła się w ciężko dostępnym paśmie górskim. Słynne „Stadt Brücke” (tłum. miasta mostowe) były często potężnymi zamkami zbudowanymi na skalnych zboczach połączonymi ze sobą monumentalnymi mostami. Wciąż istniejące przyczółki i fortece stanowią dzisiaj nie lada atrakcję turystyczną.
Mimo swego kontynentalnego pochodzenia, Vasterlandczycy uważani są za Kotyjczyków z krwi i kości.

Aldabog - Kontynentalne tereny Kotii będące zarówno granicą krainy, jak i pierwszą linią obrony podczas trzystuletniej wojny z imperium Nagijskim. Aldabog słynie z dwóch rzeczy. Pierwszą jest największy na świecie mur rozciągający się od gór Torlo aż po równiny Skagelandu - Midgårdsormen nazwanym na cześć wielkiego węża, który otacza świat w mitologii Nordan. Fortyfikacja powstała na rozkaz króla Kotii w roku 1202 po upadku Silranu kiedy Nag spojrzało swym złowieszczym okiem w kierunku północnego zachodu. Budowla została ukończona w 1221 roku i nigdy nie została zniszczona, chociaż wielokrotnie zawodziła swych panów. Druga słynną rzeczą są iglaste drzewa giganty - Yadrassile, które w ciągu stu lat swego życia potrafią sięgnąć aż 110 metrów wysokości, a w ciągu 200 lat nawet 150 metrów. Aldabog jest mocno zalesionym terenem, jednak mroczne puszcze Yadrassilli są tylko dwie i znajdują się blisko granic z Torlo oraz Skagelandem. Największym miastem w Aldabog, liczącym niemal trzysta tysięcy mieszkańców, jest wybudowany w 1556 przez Ottona II Zjednoczyciela - Mały Nibir. Znajduje się on w samym sercu regionu. Pozostałe miasta to, lezący nad rzeką Lodose Nedmark oraz graniczący ze Skagelandem Kaajani.

Torlo - [ do kompleksowej poprawy ]

Gave - [ do kompleksowej poprawy ]

Skageland - Kraina potocznie zwana "opuszczonymi ziemiami" to najbardziej wysunięta na wschód część kontynentalnej Kotii. Wiele znajdujących się tam równin skrywa przysypane śniegiem ruiny starych i zapomnianych osad, zniszczonych przez lodowe wichry i krwiożerczych banitów. Terytoria te zostały opuszczone jeszcze zanim odkryli je wyspiarze. Żyją tam krwiożercze zwierzęta, jak niedźwiedzie Kruigweil i majestatyczne, śnieżne orły.
Jedyne osiedla ludzkie znajdują się wzdłuż wybrzeża, które jest niemal w pełni zabudowanym pasmem portów i magazynów. Tubylcy są nieprzyjemni dla przyjezdnych i przesądni.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #7 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 38
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Renega


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 

Temat zablokowany  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 13