Tenchi PBF   »    Rekrutacja    Generator    Punktacja    Spis treści    Mapa    Logowanie »    Rejestracja


Aktualizacje gry
 Rozpoczęty przez *Lorgan, 23-07-2009, 19:06

59 odpowiedzi w tym temacie
*Lorgan   #31 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Mamy nową zasadę dotyczącą rozwijania szkół walki. Od teraz, najwyższy poziom szkoły, jaki można wykupić zależy od aktualnego poziomu postaci:
    0-1 poziom postaci - pierwszy poziom szkoły;
    2 poziom postaci - drugi poziom szkoły;
    3 poziom postaci - trzeci poziom szkoły.
Zasada nie działa wstecz wobec graczy, więc wykupione poziomy szkół nie zostaną nikomu odebrane. Zadziała jednak wstecz wobec NPC - zmiany w kartach wprowadzę wkrótce.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #32 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Wraz z rozpoczęciem nowego sezonu został zaktualizowany cennik punktowy. Poza zmianami graficznymi, reformie uległ system nagradzania za Tankyuu. Od teraz, poza premią za jego ukończenie, przyznawane są nagrody cząstkowe za każdy wpis. Wpływ na nie ma długość tekstu oraz jego jakość, oceniana przez prowadzącego. Nie ma już możliwości swobodnego nagradzania Douriki (poza szczególnymi okolicznościami, ustalonymi zawczasu z administratorem). Nagrody "rzeczowe", czyli nowe Onten, magiczne przedmioty oraz korzyści/niekorzyści fabularne przyznawane są bez zmian, czyli w oparciu o ustalenia poczynione między prowadzącym a administratorem.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #33 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Zasady Gry zostały zaktualizowane. W sekcji "Tankyuu" pojawiły się szczegółowe obowiązki prowadzących.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #34 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

W grze pojawiła się nowa umiejętność niebojowa o nazwie kulturoznawstwo.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #35 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Czołem, pozwólcie że coś wam wyjaśnię. Ten jeden, ostatni raz.

Tenchi jest forumową grą fabularną, która w dużej mierze polega na współtworzeniu pewnej historii. Nazywam ją storylinią. W ramach tejże historii zawierają się losy prowadzonych przez was postaci, świata i bohaterów niezależnych. Domyślam się, że bardzo lubicie swoje postacie i życzycie im jak najlepiej. Każda ma być najbardziej klimatyczna, najsilniejsza, najmądrzejsza i najładniejsza. Z oczywistych względów jest to niemożliwe, dlatego mechanika gry uwzględnia różne formy rywalizacji, przede wszystkim: walki, Tankyuu i Ninmu. Bohater, który wygrywa walkę jest na Tenchi silniejszy lub bardziej przebiegły. Nie ulega to raczej niczyjej wątpliwości. Przynajmniej, dopóki nie uwzględnimy samych graczy w tym równaniu. Jeżeli to zrobimy, sprawa staje się zagmatwana i często ponura. Czy osoba, która napisała lepiej ocenianą walkę jest lepszym pisarzem? Czy w ogóle można ufać ocenom Radnych? Czy jedna wygrana walka jest miarodajna? Takie pytania prowadzą do zdenerwowania, frustracji, a nawet poważnych kłótni.
Nasza gra nie stara się udzielić odpowiedzi na te pytania. Robią to tylko niektórzy gracze. Jeżeli ktoś napisze lepiej ocenianą walkę, znaczy to dokładnie tyle, że napisał walkę lepiej ocenianą przez grupę osób do tego upoważnioną. Członkowie Wielkiej Rady to zwykli ludzie, można by rzecz "amerykańska rada przysięgłych". Nie jest to bynajmniej loża ekspertów od literatury. Poza wytykaniem jawnych błędów, opisują własny odbiór. "Podobało się", "nie podobało się", "było za długie", "za krótkie, jak na mój gust", "dobrze się czytało". Tego typu rzeczy.
Sprawiedliwość metody może być kwestionowana, ale uczestnictwo w grze zobowiązuje do jej respektowania. Walki mamy z głowy, czas na Tankyuu.

Jeżeli graliście kiedykolwiek w papierowe gry fabularne, czyli te tzw. "opowiadane", zapewne znany jest wam koncept Mistrza Gry. Jeżeli nie rozumiecie o czym piszę, poszukajcie na google. Definicji i rozpisek jest w bród. Prowadzący Tankyuu jest zasadniczo takim Mistrzem Gry. Nie może wprawdzie wykraczać poza ograniczenia wynikające z zasad prowadzenia Tankyuu, ale poza tym, ma wolną rękę. Może, a nawet powinien respektować wolę i inwencję uczestników, ale to jego decyzja jest ostateczna. Nawet jeżeli przedstawił wytyczne jako "znajdź zbiega i zdobądź wazon", może odrzucić wpis, w którym gracz pod pretekstem wykonywania zadania, zrobi także szereg innych rzeczy, które nie są po jego pomyśli. Dlaczego tak jest? Dlatego, że to on ma w głowie pełen scenariusz. Nie każda przygoda jest sandboxem i rozwija się w stronę, w którą zostanie pociągnięta. Jeżeli mamy do czynienia z intrygą, dochodzeniem, lub czymś podobnym, dowolność przestaje być możliwa. Trzeba to uszanować. W zamian, Prowadzący jest zobowiązany do zapewnienia wszystkim uczestnikom względnie równych szans. To bardzo szeroki termin i nie ma sensu podawanie jakiejkolwiek definicji. Nadużycia po prostu widać. Jeżeli ktoś dostaje walkę za walką, podczas gdy inni spokojnie produkują zwykłe wpisy, coś jest nie tak. W takich sytuacjach mogę przegrodzić przygodę butem i napisać "dość, unieważniam ten bajzel, a Prowadzący może zapomnieć, że jeszcze kiedyś zrobi jakieś Tankyuu".

Na koniec zostały Ninmu. Mamy kategorię jednoosobowych - tutaj sprawa jest piekielnie prosta: trzeba zrealizować wytyczne. Nie ma Prowadzącego, nie ma bata nad głową, można się popisać kreatywnością lub odbębnić przykry obowiązek. Prawie wszystko zależy od gracza. Oczywiście, jeżeli zaistnieją jakieś ostre przegięcia, nieuprawnione wykorzystanie bohaterów lub NPC, mogę taki wpis unieważnić. Druga kategoria, ta znacznie fajniejsza, to Ninmu wieloosobowe. Zazwyczaj polegają na rywalizacji lub otwartej konfrontacji różnych frakcji lub pojedynczych bohaterów. Ich zasady mogą być przeróżne, jednak zwykle bywają przedstawione z góry. Jeżeli coś wydaje się zbyt niejasne, niesprawiedliwe, losowe, etc. lepiej trzymać się od nich z daleka. Tutaj nie ma Rady, która może wybronić dobry wpis (chyba że mamy do czynienia z walką). Często decyduje ślepy los lub zewnętrzne okoliczności. Najlepszym przykładem jest Podmorski sekret. Ninmu szpiegowskie, którego przebieg wytyczyło przekazywanie tajnych informacji i manipulowanie nimi. Jedna frakcja próbowała wzbogacić się kosztem drugiej, jednak została wystrychnięta na dudka. Takie życie. Realny przekręt stał się bazą do określenia wytycznych. Graczom oczywiście się to nie spodobało, bo ich postaci utknęły w bardzo niewygodnej pozycji. Zaczęło się kontestowanie wytycznych: "moja postać jest tak dobra, że od razu zrobiłaby to", "moja tak szybka, że nie dałaby się złapać", "moja tak mądra, że nie wpadłaby w zasadzkę" i tak dalej. W takich sytuacjach trzeba niestety zacisnąć zęby i zrobić swoje. Są tysiące sposobów, żeby uratować godność bohatera - trzeba się tylko postarać. Odwoływanie się do realizmu i cytowanie opisów mocy nic nie da, bo nie to leży w sercu problemu. Tenchi jest fantastyczną przygodą i trzeba ją jako taką traktować. Kiedy złoczyńca streszcza swój plan, czempioni stoją zamurowani, lub zaciskają ze złości zęby - jeżeli akurat taka panuje konwencja. W innym przypadku szybko przekroczymy granice absurdu. Po co w ogóle zadawać sobie trud i pozwalać wyprawie dotrzeć do podwodnej fabryki, skoro zdrajczyni mogła np. zarazić wszystkich w łodzi podwodnej zabójczym wirusem? Po co mówić o samozniszczeniu, skoro można było grać dalej, pozwolić wszystkim się rozejść, ewakuować się i po prostu zabić pozostałych graczy? Wiecie po co? Domyślacie się już? Mam nadzieję, że tak. Inaczej nic tu po mnie i po was. Bierzcie nóż i idźcie w miasto.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #36 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Organizuję pełną listę liczących się postaci w Sanbetsu, Nag, Babilonie, Khazarze i Yami. Jeżeli w waszych tekstach pojawiają się NPC poziomu 2 lub wyższego, którzy nie zostali opisani w centrum NPC, ani wzmiankowani w żadnym Batsu, prześlijcie mi ich dane w PW lub na maila. Nie muszą to być pełne karty postaci - wystarczy nazwa, opis, którym posłużyliście się w tekście oraz link do tego tekstu. Zgłoszenia będę przyjmował do 14-go marca. Wszyscy bohaterowie niezależni, którzy nie zostaną wpisani na listę, będą uznani za zmarłych.

Ważna uwaga: Wymyślając i opisując NPC z poziomu 2 lub wyższego, bierzcie pod uwagę znaki zapytania w Batsu poszczególnych pionów. Oznaczają one wolne sloty. Jeżeli np. ktoś wymyśliłby sobie kolejnego kapitana w pionie wojskowym Sanbetsu, musiałbym go odrzucić ze względu na brak miejsc. Ma to związek z międzynarodową równowagą sił, która odegra ogromną rolę w sadze Czerwonego Kontynentu. Gdyby okazało się, że istotny dla kogoś bohater nie może należeć do danego Batsu, pomimo że w tekście został w nim uwzględniony, można zastosować prosty zabieg, który uratuje sytuację: przeniesienie do innego pionu.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #37 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=1569#1569

Ograniczyłem nieco potęgę wynikającą z wysokiej Siły, Szybkości oraz Witalności. Wyższe wartości będą mi potrzebne dla Akuma ;)

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #38 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

https://tenchi.pl/viewtopic.php?p=9389#9389

Opis Jahou: Amanojaku został "odreligijniony", a Isan: Gyokari uproszczony.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #39 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Poniższe przedmioty ze zbrojowni krajowych zostały zaktualizowane:
- Beeper;
- Kugi / Gairan;
- Smartwhip X (usunięte);
- Mamushi X21 Pistol / Pistolet Mamushi X21;
- ADS;
- Coil Gun;
- Thunder Roar Pistol / Pistolet Thunder Roar;
- Kombinezon Tetsubun Washi;
- Scouter;
- Skrin;
- Crucix;
- Judas;
- Cross Punisher.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 
*Lorgan   #40 
Administrator
Exceeder


Poziom: Joutei
Stopień: Taichou
Posty: 3209
Wiek: 34
Dołączył: 30 Paź 2008
Skąd: Warszawa

Okres wzmożonego występowania katastrof naturalnych dobiegł końca.

Pozdrawiam.


Hit dirt, shake tree, split sky, part sea.

Poprawna polszczyzna | Wiedza dla ludu | Odpowiedź na Twoje pytanie
   
Profil PW Email WWW Skype
 
 

Temat zablokowany  Dodaj temat do ulubionych



Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 13